21 september 2023

Vad är en volontär och hur kan du bli en volontär? – lättläst

Vad är en volontär och hur kan du bli en volontär? – lättläst

Här får du en enkel guide till vad det innebär att vara volontär och hur du kan komma igång genom Volontärbyrån. Ta steget och bli en del av något större!

Vad är en volontär? 

  • Träffa nya vänner 
  • Hjälpa till i samhället 
  • Lära dig nya saker 

Vill du bli volontär? 

  1. Sök på www.volontarbyran.org 
  2. Klicka på “alla uppdrag”. 
  3. Använd sökfilter om du vill. Exempel plats och tillgänglighet. Klicka på “visa uppdrag”. 
  4. Klicka på en annons som verkar passa dig. 
  5. Läs annonsen och klicka på “anmäl intresse”. 
  6. Skriv i formuläret om dig och varför volontäruppdraget verkar roligt. Klicka på “nästa”. 
  7. Vänta på att föreningen hör av sig och bokar in en träff. 
  8. Börja ditt volontäruppdrag! 
Logotyp Allmänna Arvsfonden

Läs fler nyheter

Fler nyheter